Klimatyzacja

anie w wysokich temperaturach. Dlatego w szpitalach bardzo często montowana jest klimatyzacja nie tylko w gabinetach lekarskich, ale też na salach chorych. Koszty użytkowania takiej klimatyzacji uzależnione są od tego, jak gorące

Klimatyzacja Serwis klimatyzacji Warszawa

Koszty użytkowania szpitalnej klimatyzacji

Pacjenci różnych szpitali nie powinni być przegrzewani w okresie letnim. Trzeba przyznać, że osoby chore bardzo źle znoszą przebywanie w wysokich temperaturach. Dlatego w szpitalach bardzo często montowana jest klimatyzacja nie tylko w gabinetach lekarskich, ale też na salach chorych. Koszty użytkowania takiej klimatyzacji uzależnione są od tego, jak gorące lato występuje w jakimś roku oraz od tego, jakie zapotrzebowanie temperaturowe przedstawiają konkretni pacjenci. Również koszty samego montażu szpitalnej klimatyzacji mogą być bardzo różne, jednak obecnie najczęściej można otrzymywać dotacje na montaż takiej klimatyzacji. Jej odpowiednie ustawienie pozwoli na zapewnienie prawdziwego komfortu i bezpieczeństwa pacjentom.


Wynajem dużych powierzchni chłodniczych

Nie wszystkie osoby, które potrzebują mieć zapewniony dostęp do chłodni stać na dokonanie ich zakupu. Wobec tego decydują się one na wynajem większych powierzchni chłodniczych. Znajdują się w nich duże zamrażarki, w których można przechowywać wiele różnych towarów wymagających bardzo niskich temperatur. Trzeba przyznać, że koszty utrzymania wynajętych powierzchni chłodniczych są na tyle mało obciążające, że na pewno warto decydować się na ich wynajęcie w momencie, gdy jakaś osoba nie jest w stanie dokonać zakupu chłodni. Muszą one jednak pamiętać o tym, aby stosować się do zasad użytkowania dużych powierzchni chłodniczych, aby móc wykorzystywać wszystkie atuty ich posiadania.


W Europie samochody od 2011 roku

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://www.remontdomu.bydgoszcz.pl/